23 dec 2013 maandag puerto viejo

28 december 2013 - Puerto Viejo De Sarapiqui, Costa Rica

~~Maandag 23 dec.
San en ik hebben heerlijk geslapen. We lagen er al vroeg in en waren allebei om 24:00 wakker. En daarna hebben we nog heerlijk geslapen tot 05:30 uur. Geprobeerd om tot 06:00 te blijven liggen. We zouden om 07:00 ontbijten, maar lies en haar kids en deb lagen om die tijd in het zwembad. Je doet echt hele rare dingen als je zo vroeg wakker bent. Juul had nog een mooie vraag voor z’n tante. Juul: Debora jij bent toch juf? Debora: Ja. Juul: Geef jij ook zwemles dan? Hihihi San had nog ff koffie gescoord voor zevenen en toen ontdekte hij de kaaiman. Deze kaaiman lag aan de steiger bj het restaurant alsof hij zat te wachten op z’n ontbijt. Hij was ook nog in het gezeldschap van een schildpad. En wie schijnt er gevaarlijker te zijn:??  Ja inderdaad de schildpad hihi. Die zijn veel agressiever en als die bijten dan ben je zeker je vinger kwijt. Na dit heerlijke ontbijt gingen we met de bus naar een andere plek, waar we de canopy tour zouden doen. Langs kabels roetsen door de jungle. Na de uitleg bleek dat er heel veel begeleiding mee ging en dat iedereen met of zonder hulp mee kon. Dus ook onze super sonische ultra stoere oma. Ja ja. Ze zei als bassie mee kan, dan ga ik ook mee. Zo dat was ff stoer. Samen met zo’n stoere Costa Ricaan door de jungle roetsen. Wauw. En Bassie?? Die had z’n eigen vriendinnetje en die vond het leuk. Ook Juul had z’n eigen priveroetser. Het was een fantastische dag.
Toen de tour klaar was hebben we ff gepint, want op de een of andere manier roetst dat geld er toch snel doorheen. En daarna bij een pizzeria, pizaatje gegeten. Ze waren zoals gewoonlijk een beetje te groot. Leuk tentje met ook veel vogels en eekhoorntjes. Ik heb zelfs nog met Luca een potje gepoold. Toen onze chauffeur terug was van de band oppompen en wij ons ijsje op hadden, konden we weer terug naar haciende om ff lekker te relaxen en het feestje voor Tonie te vieren. Die was namelijk 20 dec. Jarig, dus dat vierde hij hier met een heerlijke taart met 14 erop. Echt heel mooi en lekker. Hij vond het geloof ik ook wel fijn om dat met z’n familie te vieren. De kids vonden het erg moeilijk om te blijven zitten en zijn al gauw met z’n allen een potje gaan voetballen. Jong en oud van 3  tot 14 waren ze met z’n zessen aan het voetballen. Hoe mooi is dat!!!!!!! We hadden kunnen regelen met de baas, dat de kids een gezond prakkie zouden krijgen en dat de kids van peet en lies ietsje eerder zouden eten, nl om 18:30 uur, want die hadden zulke indrukwekkende dagen met zulke rare korte nachten. IK bedoel als je in de bus zit, apen ziet, aan kabels hangt op 80 meter hoogte en de rest van de dag op zoek bent naar van alles wat er hier te vinden is in de natuur, dan heb je wel een heftige dag toch??
Prachtig en de eigenaar vond het allemaal prima. Geen probleem zei hij. We hebben alles in huis dus zeg maar wat we moeten maken. Nou hoe mooi is dat!! De kids hebben die avond heerlijk gegeten en wij ook. Sodemieters die belg weet wel wat lekker is hoor. Het was wel een beetje lawaaierig aan tafel. Dat kwam eigenlijk door deb en lies. Kunnen natuurlijk als 2 doorgewinterde moeders ook niet meer tegen zoveel drank. Was wel ff gezellig voor het eten drankje op de veranda met iedereen incl onze chauffeur aldies, die tegenwoordig opa kees heet. En onze familie heet tegenwoordig de tokkies of de familie flodder, behalve de meiden (dewi en femmie) die noemen zich de tuttebellen hihii. Die tuttebellen die horen soms ook te veel. We hadden het over seks en toen zeiden ze: Haallllloooo wij zijn hier ook nog. HIhihi. Elke als iemand iets interesants te vertellen heeft, dan zeggen ze. Ik zag laatst in een documentaire ………
Zooo grappig onze hele vakantie gaat over documentaires!!!!! Aan het einde van de avond hebben we lekker allemaal ons bedje opgezocht. Ik had wel een beetje last van hoofdpijn, maar ja gaat vast wel over voordat ik een jongentje ben.

1. Papa Henk:
    28 december 2013
    en die hoofdpijn ging dus niet over maar het verhaal was weer toppie