25 dec Woensdag 1e kerstdag arenal

31 december 2013 - Arenal, Costa Rica

~~Woensdag 25 december 1e kerstdag
Jeey het is eerste kerstdag. Het motto voor vandaag. Wat je niet leuk vind: LAAT HET GAAAAN!!!!! Iets wat je leuk vind: NEEM HET OPPP!!!!!!!! In Costa rica: PURA VIDA !!!Eerst maar ff hollen dan. O ja hardloophorloge leeg. Uuhhh. Oke die WAS vol. Dan stond die zekers aan al die tijd. Nou mobiel dan. Nee ook leeg. Oké iPhone dan. Yep die deed het. Gelukkig. Hij nam de tijd op, maar had geen gps, dus niet verdwalen dan. Maar ja ik wilde gewoon rondjes park. Maar toen ik bijna een rondje had kwam ik erachter dat dit binnen 2 minuten was, dus…Dan maar van het park en de weg op. Dat was wel een beetje gevaarlijker. Weet je nog…. Die dooie hmm. Er zijn natuurlijk geen voetpaden en ze wijken ook niet echt heeeel veeel uit. Je loopt een soort op de snelweg hihi. Maar goed ging eigenlijk allemaal prima. Natuurlijk moest ik nu wel de berg op hollen en weer eraf, dus ik liep 25 minuten de berg op en 15 minuten eraf. Er was nog wel een auto met mannen die een beetje raar deden, maar ik deed net of ik de volgende weg insloeg naar een park en toen weer terug hihi. CHICKENNNN ahaaha. Het was wel lekker vroeg 6:30 uur  in de ochtend. Wel errrug mooi ook. Onderweg kijken naar vulkaan arenal die een beetje uit de wolken kwam. PURA VIDA!!! Toen ik terug kwam was ik helemaal blij. Dat had ik nodig. Heerlijk, toen lekker gedoucht in onze geweldige douche. Hij leek een beetje op een douche uit zuid Afrika. Je hebt het gevoel dat je buiten in de rimboe staat te douchen. En toen kerstontbijt jeeeeeh. Kerstmuts op en gaan met die banaan. Leuk hoor, onder al die deksel kijken en lekker sappies drinken en overheerlijke Costa Ricaanse koffie drinken ennn Luca in toom houden hihi. Op deze kerstochtend waren we niet verbrand. Het kan dan wel 30 graden zijn, maar er zijn ook wolken. Het plan was om om 11:00 uur op pad te gaan naar een tocht door de jungle met hangbruggen. Spannend hoor. Dus met bussie en keesie naar de jungle. Goeie wandelschoenen aan en lopen maar. Je snapt natuurlijk dat je ook wel een beetje omhoog moet lopen af en toe. Dus af en toe ging bassie bij ome sander op de nek en dan mocht ie sturen met de oren van sander aahh. Soms was de brug wel hoog en je had bruggen met ijzeren matten, maar je had ook wiebel bruggen. En jaa daar houd tante Debora niet zo van. Als je die dan wiebelt dan zegt ze: OOOoooeeeeeeee GODVERDOM……….. en gelukkig ging de camera toen uit. Whaa die tante Debora toch. Die vond het een beetje heel erg eng. We moesten wel af en toe flink klimmen en peter had een goed idee . Hij had iets lekkers meegekregen van keesie. Namelijk chocolade. HHmm. Nou By the way. Toon en ik hadden ook nog ff een spannend  momentje, want onder de zijmatten van de brug zat een opening van 30 cm en plotseling dachten we Julian languit op de langste wiebelbrug te zien liggen en die zou er misschien onderdoor kunnen rollen. Ik OOHHH  UUUHHHHH en toon zei: STAAAAAANNNN GA STAAANNN. En toen bleek het Luca te zijn. Die kon er echt niet onderdoor rollen. Ze hadden exact dezelfde kleren aan Juul en Luca. Luca was wel geschrokken. Ik vertelde dat hij zo het slechte voorbeeld gaf aan de kleintjes en dat hij ook niet zou willen dat ze dat na deden . Nou dat maakte wel indruk Pfff Ook weer klaar. Aan het einde van de walk kwamen we erachter naar lang te hebben gewacht met een biertje op de laatsten van de groep, dat we 3 slangen hadden gemist. Er zou er zelfs een boven ons hoofd hebben gehangen. Whaaaa dat meen je niet. Ja dat is lies, die heeft er een neusje voor. Kids of niet, ze let overal op. Na de walk gingen we eten bij een restaurant. En dat was ook zoo lekker. En raad maar wat Dewi wilde. Warme chocolademelk met  frites. Dat wil ze eigenlijk elke dag hihi, want dat lijkt het meeste op thuis. We hadden ook aan keesie gevraagd of hij bij ons wilde eten, maar nee hoor, keesie vond dat ie de bus moest bewaken. Onze keesie is zooo goed. Keesie schijnt 3 kids te hebben van allemaal rond de 17 jaar te hebben. En kees komt uit San Jose. Hij was eerder 120 kilo. Big, maar toen hij ging vragen om een hypotheek om een huis te bouwen, wat heel zeldzaam is, toen heeft ie met zichzelf een afspraak gemaakt. Als de hypotheek zou lukken, dan zou hij stoppen met roken, gezonder eten en afvallen. Hij is inmiddels een mooi man geworden die gestopt is met roken en gezonder is ennnn 40 kilo lichter. Waauuw hoe mooi is dat!!! RESPECT aldies!!!! Na heerlijk te hebben gegeten op een heerlijke plek met in de achtertuin heel veel vogeltjes, probeerden onze haantjes, de mannen om iets zwaars op te tillen. Een soort groot wiel. Dat vonden ze echt heel stoer. Zelfs de tuttebellen vonden dit stoer en wilden dit ook proberen. Ohoh het lukte, nou stoer hoor. Haantjes en kippetjes. Daarna gingen we moe, maar voldaan naar huis. Heerlijk in die warme thermaalbaden, dat was het doel voor de rest van de dag. Het begon een beetje te lijken op een law dag. De Toon, Peet en Sander zaten in het bad aan de bar. Cin wil je ook wat? Maar ik met mijn hoofdpijn zei no thanx, maar toen ik de chocomelk van juul zag, dacht ik die wil ik ook wel. Bleek dat de mannen er rum in hadden gedaan. Intussen waren we al mooi aan de zuip en san was stiekum verdwenen. Het was law tijd. Als de kerels iets leuks hadden, dan vielen ze zo van hun kruk. Kon ja toch geen kwaad, want dan viel je in het water hihih. Maar toen de jagermeisters als shotjes erbij kwamen toen ging het hard met de hoofdpijn. Intussen waren de vrouwen van de law er ook bij en toen werd ik ontvoerd door mijn dochter. Misschien maar goed ook, want dit was niet het beste moment voor mij. Ik ben die dag vroeg in bed belandt en san is nog ff met de kids terug gegaan. Volgens mij lag iedereen er wel redelijk vroeg in.